ACIBADEM ÜNİVERSİTESİ
Oyunun Adı: TitanicOrkestrası
Yönetmen: RezzanAkçatepe
Yazar:Hristo Boytchev
Oyun Süresi: 70”
Tek perde
Bir Bulgar oyunu olan ‘’ TitanicOrkestrası’’ aslında
umutsuz bir bekleyişdekibeş değişik insanın hayatlarından yola çıkarak bize
yaşam ve hayal arasında bir köprü kurduruyor. Bunu yaparken bir İllüzyonistten
yararlanırken onların kendi dünyalarına inmelerini, hayatlarını, beklentilerini
ve gerçek yaşamı sorgulamalarını sağlıyor. Eserde karakterler hepsi birbirinden
renkli işlenirken bu İllüzyonla birleşince Tirajı komik bir olay çıkmakta ama
yaşamı sorgulamaya dairde ince mesajlar vermektedir. Hem eğlendirip hem
düşündüren renkli bir bekleyiş ‘’TitanicOrkestrası’ ; bizlerde nereye gittiği
belli olmayan bu trenin birer yolcularıyız.
AĞRI İBRAHİM ÇEÇEN ÜNİVERSİTESİ / HEM TİYATRO-VİDEO EKİBİ
AĞRI İBRAHİM ÇEÇEN ÜNİVERSİTESİ / HEM TİYATRO-VİDEO EKİBİ
Oyunun Adı: Sen Hiç Ateş Böceği Gördün Mü?
Yönetmen: Gökhan Güneş
Yazar: Yılmaz Erdoğan
Oyun Süresi: 120” 2 Perde
1948 yılında doğan Gülseren, üstün zekalı bir kızdır.
Çevresini oluşturan ailesi ve yakın tanıdıklarının siyasi ve sosyal yaşam
biçimleriyle, güncel sosyo-ekonomik, politik gelişmelerinin örtüştüğü
Gülseren'in hayatı, 50 yıla yayılan bir dilimde kimi zaman gülümsemelerle, kimi
zaman sessiz gözyaşlarıyla geçmektedir. Oyunun aralarına serpiştirilmiş
röportajlar arasında, ateş böceklerinin umutsuz direnişi de izlenmektedir.
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ OYUNEVİ TİYATRO TOPLULUĞU
Oyunun Adı: Marx'ın Dönüşü
Yönetmen: Alican Aktan
Yazar:HowardZinn
Oyun Süresi: 75” Tek Perde
Amerikalı tarihçi HowardZinn’inkaleme aldığı bu tek
kişilik oyunda kendini savunmak için dünyaya geri dönen Karl Marx“sadece
dünyayı yorumlayan değil dünyayı değiştiren” bir düşünür olmasının yanı sıra
gündelik yaşamı içinde, özellikle karısı Jennyve en küçük kızı Elenaorile
ilişkileri çerçevesinde karşımıza geliyor. Kendi öngörüleri ve
iddalarıylayüzleşen Marxölümünden sonra sosyalizmin başına gelenleri de
değerlendiriyor. Ama elbette esas olarak son yıllarda kendisiyle fazlasıyla
uğraşanlarla, kapitalizmin “ebedi zaferi” niilan ederken onu bir kez daha, bir kez daha ölüme mahkümetmeye
çalışanlarla uğraşıyor. Eğlenceli olduğu kadar öğretici ve düşündürücü bu
oyunda kendini parlak bir şekilde savunan Marxsonunda tekrar geldiği yere geri
dönecektir.
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ OYUNEVİ TİYATRO TOPLULUĞU
Oyunun Adı: Nereye Gidiyoruz Azizim?
Yönetmen: Alican Aktan
Yazar: Aziz Nesin
Oyun Süresi: 140” 2 Perde
Aziz Nesin öykü ve taşlamalarını sahneye uyarlayan Yücel
ERTEN ve GencoERKAL'ıntiyatro metinlerinden derlenen 2 perdelik iğneli,
çuvaldızlı, müzikli güldürü.
Öykülerinde hem sistem eleştirisi yaparken, hem de
toplumsal eleştiriyi en ince, en komik tarafıyla kıvrak zekası ve usta
anlatımıyla buluşturan Aziz nesin, öykülerine tiyatronun estetiğini ve
anlatımını katmaya çalışıyor.
ANKARA ÜNİVERSİTESİ ANKARA TIP OYUNCULARI
Oyunun Adı: Bir Garip Oyun
Yönetmen: Emre Mutlu
Yazar:Ülker Köksal
Oyun Süresi: 100” 2 Perde
Suç… 2 dudağın arasından çıkışı kadar basit midir
gerçekten, yoksa altında bir hayatı saklayabilir mi? Peki ya bir insan hem suç
işleyip, hem de masum olabilir mi? Yasalar adaleti her zaman altın tepside mi
sunar yoksa bazen sunduğunu sanıp onu tozlu raflara mı kaldırır?
Ölümü seçmek midir kolay olan yoksa hayatta kalıp yeniden
başlamak mı? İntikam duygusu bir insana neler yaptırabilir? İşlenmiş bir suçtan
intikam almak ne kadar adildir? Bir insanı geçmişiyle yargılamak..
6 farklı insan, 6 farklı geçmiş ve hepsinin kesiştiği 1
kişi ve 1 mekan… Her şey adaletin durmuş kalbinin tekrar atması için fakat bu
kez yargılama süreci biraz farklı işleyecek. Sonunda kazanan intikam duygusunun
kendi yasaları mı olacak yoksa yaşanmak zorunda olduğu için yaşanmış geçmişler
mi?
Bir yandan suçun keskin kokusu, diğer yandan bu kokuyu
dağıtmaya çalışan intikam duygusuyla sarılmış bir oyun. Yaşam ile suç
kavramının birbirine dolanmışlığında aradaki çizgiyi arayan bir oyun. Zamanda
kaybolmuş bir oyun. Farklı bir oyun. Garip bir oyun. “Bir Garip Oyun”…
İSTANBUL AREL ÜNİVERSİTESİ GÖRMEMİŞİN TİYATROSU
Oyunun Adı: Kadınlık Bizde Kalsın
Yönetmen: Agit Deli
Yazar: Yılmaz Erdoğan
Oyun Süresi: 120” 2 Perde
Adem ile Havva'dan günümüze kadar kadın ile erkek
arasında var olan haksız rekabeti anlatan bir oyun Kadınlık Bizde Kalsın
BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
Oyunun Adı: Soyut Padişah
Yönetmen: Cevdet Canver
Yazar: Ferhan Şensoy
Ferhan Şensoy'un kaleme aldığı oyunda, Osmanlı Devleti
tarihinde hiç var olmamış bir padişahın dönemi üzerinden 80 öncesi-sonrası
siyasi yolsuzluklar, ekonomik buhranlar, çıkar çatışmaları hiciv ağırlıklı
olarak anlatılıyor.
BASAD (BAKIRKÖYLÜ SANATÇILAR DERNEĞİ)
Oyunun Adı: Televizyon Cumhuriyeti
Yönetmen: Gülçin Hatıhan
Yazar: Ali Cüneyt Kılcıoğlu
Oyun Süresi: 120” 2 Perde
Ali Cuneyd Kılcıoğlu: Oyun; "Televizyon Cumhuriyeti"
adlı hayali bir ülkede, televizyon kanallarındaki eğlence, haber, yarışma
programlarının toplumun her kesimindeki insanın yaşamlarını nasıl derinden
olumsuz yönde etkilediğini eleştirel ve mizahi bir dille anlatıyor. Ne de olsa
günümüzde işgaller artık topla tüfekle değil televizyonladır. Epizodik bölümlerin
birleşmesiyle oluşan oyun; ana izleğinde "televizyon kültürünün"
izleyenleri nasıl bir kültürsüzlüğe ittiğini dert edinir. Böylece beyaz camın
ardındaki devlet, seyirci, prodüksiyon mantığı hiciv edilir. Halkı televizyona esir olmuş bir ülkenin
insanlarının hallerini eğlenceli, güncel ve gerçekçi bir tat ve kurguyla
işlendiği oyun BASAD'ın yetenekli oyuncularıyla sizi beyaz camın içinde olup
biteni izlemeye ve de gülmeye davet ediyor.
BEYKENT ÜNİVERSİTESİ TİYATRO KULÜBÜ
Oyunun Adı: Bir Şehnaz Oyun
Yönetmen: Devran Şanlı
Yazar: Turgut Özakman
Oyun Süresi: 115” 2 Perde
Yıl 1914 Osmanlı'nın son dönemi. Genelevde çalışan Şehnaz
ile Müştak'ın imkansız aşkı...(Bir yanda Şehnaz bir yanda Müştak ortada Zaptiye
amiri Recep. Çık işin içinden çıkabilirsen.)
BOZOK ÜNİVERSİTESİ TİYATRO TOPLULUĞU
Oyunun Adı: Bir Sen Eksiktin
Yönetmen: Soner Tumgan
Yazar: (Uyarlayan) Soner Tümgan
Oyun Süresi: 70” 2 Perde
Öldüğünü sandığı karısından sonra ikinci evliliğini yapan
Şinasi Bey'in, eski karısının tekrar ortaya çıkmasıyla birlikte her iki
evliliğini yürütme çabasıyla, başından geçen komik olayların anlatıldığı
dolantı komedisi…
ÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ TİYATRO KULÜBÜ
Oyunun Adı: Sıkıyönetim
Yönetmen: Fatih Yalçın-Ömer Turan Saraç
Yazar: Albert Camus
Oyun Süresi: 105” 2 Perde
Yönetimlerin karanlık ışığında bugünlerimizi ve
yarınlarımızı yitiriyoruz.Gün günden daha çok eksilerek devam etmekteyiz hayatlarımıza.
Görmüyoruz... Duymuyoruz... Bilmiyoruz... Erdemlerimizi unuttuk;birilerinin
vaad ettikleriyle yaşıyoruz.Ama unuttuğumuz o vaadlerin bizi esir edip sadece
kulağımıza hoş gelmekle kalması...Benliğimizi unutmanın eşiğinde bizlere
varoluşumuzu hatırlatan bir oyun...
DOĞUŞ ÜNİVERSİTESİ DOĞUŞTAN OYUNCULAR
Oyunun Adı: Dava
Yönetmen: Cenk Sözeri
Yazar: Franz Kafka
Oyun Süresi: 90” 2 Perde
Bir sabah ansızın tutuklandığını; ama normal yaşamına
devam edebileceğini öğrenen JosefK., neyle suçlandığı bildirilmediği için önce
bunu bir şaka sansa da, kısa sürede durumun ciddiyetini kavrar. Ancak ne
mahkemeye çıkarılır ne de savcılarla görüşebilir. Çalıştığı bankada, kaldığı
pansiyonda, gittiği yerlerde herkes, anlaşılmaz bir biçimde bu davadan
haberdardır. Kaderin bir tür oyunuyla sürüklenir durur, savunma gücü yoktur,
bir hiçtir o.
Yavaş yavaş bir saplantı haline getirdiği davasıyla
arasında hiçbir aracı bulunmadığını, kaçınılmaz bir biçimde bu davanın tam
merkezinde kendisinin yer aldığını anladığında ise, cezasını beklemeye başlar.
ESKİŞEHİR OSMAN GAZİ ÜNİVERSİTESİ ESOGÜ TİYATRO TOPLULUĞU
Oyunun Adı: At
Yönetmen: Feridun Akyürek
Yazar: Gyula Hay
Oyun Süresi: 120” 2 Perde
Gyula Hay'ın hemen hemen bütün dillere çevrilen oyunu at,
konusunu Roma imparatoru Caligula'nın bir atı Romanın konsülü yapmasıyla, halkın
bu durumu sorgulamadan bir ata itaat etmesini, hatta Roma’daki tüm kadınların
bu atla evlenmek istemelerinden alır.Gyula Hay tarihsel döneme ve gerçeklere bağlı
kalmaktan çok, konuyu evrensel bir bakış acısıyla ve her dönemde günceliğini
koruyacak şekilde kaleme alır. Çünkü oyunda insanların, kendilerini
yönetenlerin fikrini sorgusuz benimsediği ve nasıl itaat ettikleri anlatılır. Kuşkusuz
bu durum Dünyanın her köşesinde ve her döneminde yaşanmakta ve yaşamaya devam
etmekte. Yazar, bu oyunda popüler kültürün,insanlar üzerinde nasıl değişimler
yarattığını ve fikirleri nasıl kolayca etkilediğini oyunda geçen at modası
üzerinden komik bir dille eleştirmekte ve geçmişten günümüze popüler kültürün,
sadece araçlarının değiştiğini fakat amacının değişmediğini net bir dille
anlatmaktadır. Sorgulayan, üreten, bilim yanlısı ve emek sömürüsünün olmadığı
bir dünya dilekleriyle.
FATİH ÜNİVERSİTESİ
TİYATRO FATİH
Oyunun Adı: Hisseli Harikalar Kumpanyası
Yönetmen: Aydemir Gültekin
Yazar: Haldun Dormen
Oyun Süresi :100” / 2 Perde
Çadır gösteri tiyatrolarının son temsilcisi olan Hisseli
Harikalar Kumpanyasının ayakta kalma mücadelesi güncel müzik ve danslarla
izleyicilere sunulmaktadır.
Çadırın hizmetlisi Cafer; ayak işlerini yaparken, bir
anda kendini çadırın kurtarıcısı olarak bulur.
Her kesimden tiplemelerin olduğu ve karakterlerin
bulunduğu çadırda, Cafer üstüne düşen görevi yerine yerine getirecek midir?
Yahut yaptıkları çadırın sonunu mu hazırlayacaktır?
Tüm bu soruların cevabı, Tiyatro Fatih'in yorumuyla
sahnede...
GALATASARAY ÜNİVERSİTESİ TİYATRO TOPLULUĞU
Oyunun Adı: Ormanlardan Hemen Önceki Gece
Yönetmen: Doğa Nalbantoğlu
Yazar: Bernard-marieKoltes
Oyun Süresi: 70” Tek Perde
Ormanlardan Hemen Önceki Gece Bernard-marieKoltes'in1977
De Kaleme Aldığı SoliloquyFormatındaki Oyunudur. Yazarın Büyük Oyunları Arasındadır.
OyundavToplumun İletişimsizlikten Kenara İtilmiş, ötekileştirilmiş Göz Ardı
Edilen Kesiminin Sesini,çığlığını Bir Adamdan Dinleriz. Ya Da Dinlemeyiz!
GENÇ ALAYLILAR TİYATROSU
Oyunun Adı: Salak Oğlum
Yönetmen: Mustafa Oğuzhan Küçükvar
Yazar: Müjdat Gezen
Oyun Süresi: 110” / 2 Perde
Bu bir aşk hikâyesi! İki gencin bir kıza talip olmasını
ve neticesinde gelişenleri konu alıyor. Ama alırken insanı da gülmekten kırıp
geçiriyor. Hiç düşmeyen temposu, ilginç karakterleri ile, sizlere eğlenmeyi
garanti ediyor. Sloganı ise iddalıbir oyun.. “Aşk hiç bu kadar SALAK olmamıştı.”
TİYATRO GÜNEY
Oyunun Adı: Şahları da Vururlar
Yönetmen: Türkyılmaz Sarıkaya
Yazar: Ferhan Şensoy
Oyun Süresi: 90” 2 Perde
İran'da devrim öncesi Şah Rıza dönemini mizahi bir dille
anlatan, Ferhan Şensoy oyunudur.
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ DRAMA TOPLULUĞU
Oyunun Adı: Babil Cennet Kent'
Yönetmen: Öncü Alper / Muhammet Sefa Keski / Mustafa
Hüsnü Koca
Yazar: Bertolt Brecht'in Mahagonny Kentinin Yükselişi ve
Düşüşü' oyunundan uyarlanmıştır.
Oyun Süresi: 75” Tek Perde
Oyunumuz BertoltBrecht’in Mahagonny Kentinin Yükselişi ve
Düşüşü oyunundan uyarlanmıştır. Orijinal oyunun olay akışı ve şarkılarının bir
bölümü korunmuş geri kalan bölümleri yeniden yazılarak sahne metni oluşturulmuştur.
Oyunun adı Babil “Cennet Kent” olarak değiştirilmiş ve oyun dramaturjisi,
İncilin vahiy bölümünde geçen bu kent ve kutsal metinlerdeki felakete uğrayan,
yok edilen diğer kentler üzerinden anlaşılmıştır. Piramitler ve Firavun, kutsal
metinlerdeki afetler (tayfun) ve
nihayetinde babilkulesinin yıkılışı oyun baş kişisi Paul Ackerman`ın kenti
vuran tayfundan bir tekneyle kaçmaya çalışırken ölmesi ile sembolik olarak
anlatılarak oyun finali oluşturulmuştur. Oyunun sembolik dilinin kurulmasında topluluğumuzun
üç senedir üzerinde çalıştığı cimnastikve akrobasiye dayalı vücut kullanımından
faydanalınmıştır.
Oyun bir grup Bankacının zimmetine geçirdikleri parayla
polisten kaçarken saklanmak zorunda kaldıkları
bir sahil kenarında kurdukları kentin öyküsünü anlatır.
Bu kent insanlara mutluluk vaadeden bir eğlence kentidir.
Yıl boyunca çalıştıkları işlerden kazandıkları paraları harcamak için insanlar
buraya gelir ve doyasıya eğlenir. Ancak oyun baş kişisi Paul`e bu eğlence
yetmemekte ve o bir türlü tatmin olamamaktadır. O tam anlamıyla sınırsızlığın
peşindedir.
Ardı arkası kesilmeyen mutlu günlerin birinde kentimiz
bir tayfun felaketi atlatır. Bu felaket karşısında sahip oldukları şeyleri
(mutluluğu) kaybetme korkusuna kapılan kentliler, Paul`ün ortaya attığı ’’Eğer ölüm varsa her şey insanın hakkıdır’’
düşüncesine sarılır. Her şeyde sınırsız bir şekilde dibe gitme, sınırsız bir
şekilde tüketme düşüncesi kentin ve bu kentin insanlarının sonu olur. Kent oyun
finalinde bir tayfunla yıkılır.
HACETTPE ÜNİVERSİTESİ TİYATRO TOPLULUĞU HÜTİ
Oyunun Adı: Savaş Baba
Yönetmen: Mahir UıaşYeşil
Yazar: Yakovos Kambanellis
Oyun Süresi: 150” 2 Perde
Çağdaş yunan tiyatrosunun önde gelen öncü tiyatro
adamlarından yönetmen, oyun yazarı YakovosKambanellis'denanti-miliyaristbir
güldürü.Kambanellisyeni Yunan drama sanatını temsil eden oyunlarında, gündelik
yaşamdan yola çıkarak, Yunan toplumsal gerçekçiliğini Brecht'çiepik ve simgesel
biçimde sergiler. Umutlarını yitirmeyen halkın, kendi yazgıları, sınıfsal
ezilmişlikleri ve yoksulluklarıyla mücadelesini anlatır.
HALİÇ ÜNİVERSİTESİ KONSERVATUVAR TİYATRO BÖLÜMÜ
Oyunun Adı: OKYANUS
Yönetmen: Özgür YETKİNOĞLU
Yazar: Özgür YETKİNOĞLU
Oyun Süresi: 65” Tek Perde
Taksim 9. katta yaşayan bir çift olan Edibe ile Ayhan’ın
hikâyesi. Aşağıda, İstiklâl Caddesi’nde devrim olmasına rağmen eski bir
aktivistolan Edibe de, hayatta hiçbir şeye tutunamamış ama oturduğu yerden
devrimi düşlemiş Ayhan da aşağı inip devrime katılmaya cesaret edemezler. Çünkü
onlar “okyanus” dedikleri farklı bir yaşam akışı olan hayattaki tüm
yüzleşmelerine neden olan alana gömülmüşlerdir ve yaşamla hırslarıyla
hesaplaşmaktadırlar. Bu hesaplaşmalar ise hiç alışagelen şekilde değildir. Bir
süre sonra ise içeride bir adam belirir ve oraya nerden düştüğüne anlam
verememiştir. Oraya hapsolan Edibe ile Ayhan’a hesap vermek zorunda kalacaktır.
Fakat farklı bir yaşam akışına sahip “okyanus” buna ne kadar izin verecektir?
HALİÇ ÜNİVERSİTESİ KONSERVATUVAR TİYATRO BÖLÜMÜ
Oyunun Adı: Geçmişten Gelen Kadın
Yönetmen: Hasan Şahintürk
Yazar: Roland Schimmelpfennig
Oyun Süresi: 75“ Tek Perde
Geçmişten Gelen Kadın, geçmişle yüzleşme üzerine bir
oyun; aynı zamanda anımsama ve unutma, kaçırılmış fırsatlar, yeni olanaklar,
aşkın gücü üzerine de bir oyun.
Bulvar komedisi gibi başlayıp psikolojik gerilime dönüşen
bir oyun, hem çılgınca ve gerçeküstü bir öykü, hem de en ince ayrıntısına kadar
gerçekçi bir eser.
Yunan tragedyaları ile modern polisiye arasında bir yerde
konumlanan ilginç, gizemli gerilimli ve eğlenceli olan bu çalışma, kimi
eleştirmenlere göre yazarın başyapıtı. Bu oyunun sahnelenişi seyirciyle oyuncu
arasındaki mesafeyi kaldıracaktır. Seyirci, olayı meydana geldiği evin içinde
yaşantılayacak şekilde, rol kişileriyle iç içe olacaktır.
İSTANBUL BAROSU TİYATRO TOPLULUĞU
Oyunun Adı: Duvar
Yönetmen: Burhan Gün
Yazar: Jean Paul Sartre
Oyun Süresi: 60” Tek Perde
Yaşam, bir anlam arama mücadelesidir. Bu anlama nasıl
baktığımız ve onu nasıl nitelediğimiz en önemli tarafımızdır. Sartre, ‘’Duvar’’
adlı öyküsünde yaşamın anlamını, ölümün kıyısına gelinen bir anda sorduruyor
karakterlerine… Ölüme mahkûm üç tutsak… Çok az zamanları var… Birazdan bir
duvarın önünde kurşuna dizilecekler. Biz de onlarla birlikte ölümü bekleyecek,
beklerken de içlerinde biri; Pablo’nun ağzından tüm yaşananları dinleyecek,
tanıklık edeceğiz. Onların hikâyesini izlerken de belki bizler de kendi
yaşamlarımızdaki anlam arayışlarımızla ilgili sorular soracağız kendimize… Biz
ilkini soruyoruz: Yaşamın anlamı ne? Yanıtı elbette bir tiyatro oyunu vermez
ama böyle bir soru ya da oyundaki karakterlerin hikâyeleri bizim için bir
başlangıç olabilir…
Oyunda ‘’Duvar’’; bir hayal perdesidir. Geleneksel Türk
Tiyatrosu’ndan Karagöz ve Hacivat oyunlarındaki gibi gölge oyunu yapılmaktadır.
Ancak burada rol alanlar kuklalar değil, gerçek oyuncular…
İSTANBUL BAROSU TİYATRO TOPLULUĞU
Oyunun Adı: Don Cristobitaİle Dona Rosita'nın Acıklı
Güldürüsü
Yönetmen: Burhan Gün
Yazar: Federico Garcia Lorca
Oyun Süresi : 90” Tek Perde
Orta sınıfın bencil, açgözlü ve çıkarı uğruna şiddet
kullanmaktan çekinmeyen temsilcisi Don Cristobita; 19. yy. Romantizminin ya da
ispanyolhalk masallarının kadın kahramanlarıyla özdeşlik yaşayarak gerçek
dünyayla iletişim kuran ancak “kuralına uygun”, standart bir evlilik yapmaktan
kaçınamayan Dona Rosita; süreç içerisinde çocuksu ve gösterişçi bir açıklıktan
özverili bir aşka geçiş yaşayan Cocoliche; gerçeklikle yüzyüze geldiğinde hayal
kırıklığına uğramış, ama bu hayal kırıklığının tedavisini kaybedilmiş bir aşkın
boş avuntularında arayan Currito; kızını bir gün satmak üzere besleyen asalak
Baba; meraklı ve nüktedan Figaro; Cristobita‟nınkorku imparatorluğunu besleyen
ödlek kasabalılar: Espantanublosve Cansa Almas; lümpen Delikanlılar; bıçak
sırtında yaşayan Kaçakçılar; düş kırıklığına uğramış ve bir anlamda Rosita‟nın kız
kardeşleri sayılabilecek genç kızlar; bütün bunlar, geliştirilmeye hazır birer
malzeme, bir kukla oyununun sadeliği içerisindeki birer eskiz olarak varlık
gösterirler.
İSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ TAŞKIŞLA SAHNESİ
KOÇ ÜNİVERSİTESİ KOÇ OYUNCULARI
ÖZYEĞİN ÜNİVERSİTESİ TİYATRO KULÜBÜ
İSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ TAŞKIŞLA SAHNESİ
Oyun Adı: Scapin’in Dolapları
Yönetmen: Ekip çalışmalar
Yazan: Moliere
Oyun Süresi: 120” 2 Perde
Scapin’in Dolapları Jean Baptise Moliere’in yazdığı 3
perdelik bir güldürüdür. Oyunun orijinal metni, 17.yüzyılda Napoli şehrinde
geçer. Scapin adında oyunbaz bir uşağın, içlerinden biri efendisi olan iki genç
aşık çifti birbirlerine kavuşturmak amacıyla erkek aşıkların babalarını çeşitli
dolaplarla kandırması konu edilmektedir. İki zengin tüccar olan Arganteve
Geronte’un birlikte iş seyahatine çıktığı bir dönemde, Argante’ın oğlu Octave, fakir ve ailesi belli
olmayan bir kız olan Hyacinte’e, Geronte’unoğlu Leandreise bir Çingene kızı
olan Zerbinette’e aşık olmuştur. Babalar ise bu durumdan habersiz, Argante’ın oğlu
Octaveile Geronte’un kızı Hyacinthe’i evlendirmek üzere anlaşmışlardır.
Babaların ani dönüşüyle planları alt üst olan aşıklar, panikle Leandre’ın kurnaz
uşağı Scapin’e danışırlar. Oyun Scapin’in, Octave’ın uşağı Syvestre’ın da
yardımıyla iki ihtiyara oynadığı türlü dolaplarla genç aşıklara yardım etmesi
üzerine kuruludur. Oyunun sonu ise rastlantı sonucu Hyacinte’in Octaveile
evlendirilmek üzere getirilen genç kız, Zerbinette’in ise Argante’ın yıllar
önce kaybolan kızı olduğunun ortaya çıkmasıyla mutlu sonla biter.
İSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ TİMİS OYUNCULARI
Oyunun Adı: Mahmudile Yezida
Yönetmen: Ozan Fırat
Yazar: Murathan Mungan
Oyun Süresi:85” Tek Perde
Oyunda insani olanı, bireysel kimliği temsil eden Mahmud ile
Yezida’dan; toplumsal olanı, töreyi, iktidar tutkusunu temsil eden Havvas Ağa
ve Miro Ağa arasındaki çatışmadan ortaya çıkan lirik-trajik anlatı, bir yandan
da düşsel olan ile gerçek olanın çatışmasını yansıtmaktadır. Düş ve gerçeğin bu
buluşması, dram sanatında olduğu gibi, kuşkusuz yaşamda da karşıt güçlerin
çatışmasının bir ürünüdür. “Her zaman karşıtların birliği sanat için çok çekici
bir malzeme olmuştur. Özellikle de aşkın imkânsızlığı üzerine hikayeler beni
çok etkilemiştir.” der Murathan Mungan.
İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ TİYATRO KULÜBÜ
Oyunun Adı: Kuyruklu Yıldız Altında
Yönetmen: Serhat Üstündağ
Yazar: Hüseyin Rahmi Gürpınar
Oyun Süresi: 120” 2 Perde
1910 yılının Mayıs ayında Halley Kuyruklu Yıldızı’nın
dünyaya çarpacağı söylentisi yayılır. Bu haber dünyada olduğu gibi İstanbul’da da
bir panik yaratır. İnsanların cahilliklerinden dolayı farklı yorumlanan bazı
olaylar sonucunda, kadınların ve erkeklerin eşit şartlarda muhakeme gücüne
sahip olduklarını ve kurulan yeni bir yuva anlatılıyor.
KADİR HAS ÜNİVERSİTESİ TİYATRO TOPLULUĞU
Oyunun Adı: Tanrı
Yönetmen: Khastt Reji Birimi
Yazar: WoodyAllen
Oyun Süresi: 65” / Tek Perde
Evren usla açıklanamaz, saçma ve rastlantısaldır, bir
düzene ya da mantıksal bir sisteme göre işlemez, hiçbir şey önceden
belirlenmemiştir. Herşeyinbir başı bir ortası bir sonu olduğuna inanılarak
yaşanır. Bu yüzden insan sona takılıp anı yaşamaz, tek bir doğrunun olduğuna
inanıp seçimleri ona göre yapmayı seçer. Bunlar oyunda tartışılan sorulardır.
Oyun, insanın varoluş amacı var mıdır, evrenin bir var
oluş amacı var mıdır, eğer Tanrı yoksa ve insanların bir amacı olmazsa, evrenin
bir amacı olmazsa insan seçimlerini neye göre yapmalıdır gibi soruları tanrı
üzerinden metaforlaştırarak sormuştur.
Kadir Has Üniversitesi Tiyatro Topluluğu olarak bu
soruları tanrı üzerinden sorgulamayıp seçimlerini dayandırdığı ve özgürlüğünün
sorumluluğunu atabildiği bu ağırlıktan kurtulmak için tanrılaştırdığı topluma,
ahlak kurallarına, normlara, bırakması üzerinden deneysel dramaturgisini
şekillendirmiştir.
KOÇ ÜNİVERSİTESİ KOÇ OYUNCULARI
Oyunun Adı: Sevgili Doktor
Yönetmen: Levent Ulukut
Yazar: AntonÇehov-NeilSimon
Oyun Süresi: 135” 2 Perde
Birbirinden bağımsız 8 kısa oyundan oluşan iki perdelik
eser, insan hakları, sınıfsal ayrım, sömürü, ezen-ezilen ilişkileri ile sistem
sorununa mizahi bir dille yaklaşıyor.
İSTANBUL KÜLTÜR ÜNİVERSİTESİ KÜLTÜRLÜ REPLİKLER
Oyunun Adı: Kadınlar Devleti
Yönetmen: Zafer Kayaokay
Yazar: Yücel Erten
Oyun Süresi: 110” 2 Perde
2400 yıl önceye dayanır kadınlar erkeklerin yönetiminden
memnun değildir ve kocalarının giysilerini alıp meclise girmeye karar verirler
ve bunu gerçekleştirip bir devlet oluşturmak için kolları sıvarlar burada
serüven ve ütopya başlar.
MALTEPE ÜNİVERSİTESİ GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ
SAHNE
SANATLARI BÖLÜMÜ
Oyunun Adı: Savaş Baba
Yönetmen: Faik Ertener
Yazar: Yakovos Kambenellis
Oyun Süresi: 90” 2 Perde
Yazarın savaş karşıtı iki oyunundan biridir Savaş Baba.
Tarihten esinlenen yazar savaş ve barışı karşı karşıya getirmiştir. Turizm
yönünden çok gelişmiş olan ve tarafsızlıklarıyla bilinen Rodosluların görüşleriyle,
hak güçlüden yanadır genel kuralına dayanan davranışlarıyla ün yapan savaşçı
Dimitrios'un inançları karşı karşıya gelmektedir.
MALTEPE ÜNİVERSİTESİ GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ
SAHNE
SANATLARI BÖLÜMÜ
Oyunun Adı: Aramızda Kalmasın
Yönetmen: Gizem Duman
Yazar: Gizem Duman
Oyun Süresi: 60” Tek Perde
Yaşadığımız dönemde gelinen nokta, kadınların çaresiz,
güçsüz, eğitimsiz, ezilen, mağdur olduğunu bizlere göstermekte. Halbuki kadının
Dünya’ya geldiği günden itibaren geçirdiği sürece baktığımız da sahip oldukları
hakları ve özellikleri birazda kendilerinin kaybettiğini görmekteyiz. Bu gün
dünyanın her yerinde yaşı, rengi, ırkı, dili, mesleği ne olursa olsun kadın
kadındır. Haklarını bildikleri ve bunu kullanabildikleri sürece. Oyunumuzda, en
çok ülkemizde ki kadın sorunlarına birazda dünyada ki kadın sorunlarına
değiniyoruz. Neler yapabilecekken neler yapmadığımıza değiniyoruz. Aklımızın
yerini dişiliğimizin nasıl aldığına değiniyoruz. Annelerin doğurmaktan öte bir
öneme sahip olduğuna değiniyoruz. Çocuk gelinlerimizin durumuna bakarken
çalışan kadınlarında yaşadığı zorluklara değiniyoruz. Oyunumuzda çok şey
konuşuyoruz ve istiyoruz ki bu konuşulanlar lütfen, artık ‘aramızda kalmasın’.
MARMARA ÜNİVERSİTESİ DRAMA KULÜBÜ TİYATRO TOPLULUĞU
Oyunun Adı: Dikkat Köpek Var
Yönetmen: Erkan Kılıç
Yazar: Melih Cevdet Anday
Oyun Süresi: 40” 2 Perde
Dikkat Köpek Var, demir parmaklıklı kapısında Dikkat Köpek
Var levhası asılı bir evin kızını sokakta görerek seven ve onunla evlenmek
isteyen Delikanlı’nın eve levha nedeniyle giremeyişi sonucu karşılaştığı
güçlükleri, bu güçlüklere karşı savaşım biçimini dile getiren absürd bir
oyundur.
MARMARA ÜNİVERSİTESİ MİZAH KULÜBÜ
Oyunun Adı: Bir Kadın İçin Düet
Yönetmen: Mustafa Barış Taşkın
Yazar: Aziz Nesin
Oyun Süresi: 50” Tek Perde
Aziz Nesin'in 1979'da yazdığı beş kısa oyundan biri
MARMARA ÜNİVERSİTESİ MİZAH KULÜBÜ
Oyunun Adı: Hay Kör Şeytan!
Yönetmen: Yasin Çam
Yazar: Margaret Mayo
Oyun Süresi: 130” 2 Perde
Ünlü Amerikalı vodvil yazarı Margaret Mayo tarafından
yazılan “Çocuğum”,evlilik ve kıskançlık üzerine yazılmıştır. Oyunda, eşinin
kıskançlıklarından kurtulmak için sürekli yalan söyleyen ve her yalanını bir
başka yalanla örtmeye çalışan bir kadının sebep olduğu olaylar dizisi
anlatılmış.
ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ TÜRK HALK BİLİMİ TOPLULUĞU
Oyunun Adı: Ayak Bacak Fabrikası
Yönetmen: Aslan Meç
Yazar: Sermet Çağan
Oyun Süresi: 130” 2 Perde
Bilmediğiniz bir şey anlatmayacağız size. Hepimizin bildiği
ancak bildiğini bile bilmediği bir konu sadece. Alışmışlık yüzünden hiç üstünde
durup düşünmedik belki de. Bahsedeceğimiz insanoğlunun yarattığın en köklü, en
sağlam sistem. Kendi kendisini hapsettiği bir çark. Öyle büyük bir çark ki,
düzene isyan eden bile sisteme yenik düşüyor, döngünün bir parçası olmaktan
kurtulamıyor. Amacımız size ne ders vermek ne de çıkış yolu göstermek. Sadece
farkındalık yaratmak. Çünkü her şey fark etmeyle başlar.
OKAN ÜNİVERSİTESİ OKAN ÜNİVERSİTESİ TİYATRO TOPLULUĞU
Oyunun Adı: Sevgili Doktor
Yönetmen: Nurçin Karabıyık Bekbaş
Yazar: Anton Çehov
Oyun Süresi: 100” 2 Perde
Toplumsal olayların komik bir dilde anlatıldığı Sevgili
Doktor, sekiz ayrı oyunu içinde barındırarak mizahi bir dille sınıf ayrımı,
toplum-birey ilişkisi, ezen-ezilen bağlamını incelemektedir. Bu dünyayı ise,
kendini sorgulamaktan kaçınmayan bir yazarın kalemindeki oyunun canlanması
kurar.
ORDU ÜNİVERSİTESİ TİYATRO KULÜBÜ
Oyunun Adı: Eskicinin Tazesi
Yönetmen: Mehmet Karaca
Yazar: F.GarcıaLorca
Oyun Süresi: 75” Tek Perde
Oyun 20. Yy. İspanya’sında geçmektedir. Yaşlı bir eskiciyle
18 yaşındaki kızın yani Taze’nin evliliğini anlatır. Mahallenin erkeklerinin
Taze’ye ilgisi, öte yandan mahalledeki kadınların taze hakkındaki verdikleri
tepkilerle, çokta uzak olmadığımız Toplumun kendi hayatımızda ve kararlarımızda
onlara bağlı olduğumuzu, kendi doğrularımızı veresiye olarak sattığımızı ortaya
koyan sorgulanması gereken bir komedi… Başkalarının doğrularıyla yada
kararlarıyla yaşa……lıyız. Siz doldurun boşluğu. Karar sizin.
ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ KUZEY KIBRIS KAMPUSÜ
TİYATRODTÜ
Oyunun Adı: Öldün, Duydun Mu?
Yönetmen: Bekir Çaygeç
Yazar: Yiğit Sertdemir
Oyun Süresi: 85” / Tek Perde
İntihar... Eceli beklemek yerine ayağına çağırmak. Bir
direniş veyahut başkaldırı mıdır yoksa yenik düşüp mücadeleden vazgeçmek mi?
Diyelim bir an da Araf’tasınız. Hayat hikâyenizi dinlerken tarafsız bir Araf’ta
hangi tarafı seçerdiniz? Yaşamanın sırrı parçaları birleştirmekten geçer.
Parçaları bulup bir araya getirmek yapbozu bitirmeden kutuyu kapatmamak gerek.
ORTADİREK TİYATROSU
Oyun Adı: Sınır
Yöneten: Osman GENÇ
Yazar: Muzaffer İzgü
Süre: 80” 2 Perde
Oyun iki ayrı ülkenin sınırlarında iki askerin başından
geçenleri konu almaktadır. Sınırdaki iki askerin dostluk, barış ve kardeşlik
ilişkilerini, iki ülkenin günbegün gerilimli ilişkileri etkilemektedir. Zamanla
savaşında ilan edilmesi iyice gerilimi arttırmıştır. İki askerin arasındaki
ilişki tam bir psikolojik savaşa dönüşür.
ÖZYEĞİN ÜNİVERSİTESİ TİYATRO KULÜBÜ
Oyunun Adı: Bir Yaz Gecesi Rüyası
Yönetmen: Fatih GENÇKAL
Yazar: William Shakespeare
Oyun Süresi:90” Tek Perde
Özyeğin Üniversitesi Tiyatro Kulübü öğrencileri bir erken
dönem Shakespeare komedisini sahneliyor. Aşk, iktidar, şehvet, hayal,
beceriksizlik, rastlantı ve hepsinin etrafında dönen, iç içe geçen oyunlar.
Perilerle aşıkları, işçilerle ve soyluları buluşturan ancak ılık bir yaz gecesi
görülecek bir rüya... Shakespeare’in belki de en hayat ve şehvet dolu oyunu,
hayatlarının Kupidoku gibi belirsiz ve olasılık dolu çağında olan üniversite
öğrencileri tarafından oynanıyor. Shakespeare’in bu aşk dolu metni bugün, bu
gençlerin kendi bildikleri, anladıkları, duydukları Shakespeare olarak yeniden
yaratılıyor. Bizim sahnelememiz Shakespeare’inasıl anladığımız, birlikte nasıl
yorumladığımız ve kendimizi Shakespeare’in de eğlenmemizi en çok isteyeceği
metinlerinden biriyle nasıl eğlendirdiğimizi araştırıyor.
RİZE GENÇLİK HİZMETLERİ VE SPOR İL MÜDÜRLÜĞÜ
RİZE GENÇLİK HİZMETLERİ VE SPOR İL MÜDÜRLÜĞÜ
GENÇLİK
MERKEZİ TİYATROSU
Oyunun Adı: Saatleri Ayarlama Enstitüsü
Yönetmen: Yavuz Alaca
Yazar: Ahmet Hamdi Tanpınar
Oyun Süresi: 110” 2 Perde
Ahmet Hamdi Tanpınar’ın kült romanından uyarlanan oyun,
saat ustası Nuri efendi ve ayaklı İsveç yapımı eski bir duvar saati olan Mübarek
üzerinden, saat-zaman-insan ilişkilerini irdelerken, Türk insanının doğu ve
batı arasındaki bölünmüşlüğünü de gözler önüne sermektedir.
RİZE GENÇLİK HİZMETLERİ VE SPOR İL MÜDÜRLÜĞÜ
GENÇLİK MERKEZİ TİYATROSU
Oyunun Adı: Yalancı Aranıyor
Yönetmen: Yavuz Alaca
Yazar: Dimitri Psathas
Oyun Süresi: 120” 2 Perde
Bir milletvekili kariyerindeki çok önemli bir eksikliği
fark eder: Yalan söyleyememektedir. Bu sebeple seçimden önce vaad ettiği
şeyleri bekleyen seçmenleri onu sıkıştırmaktadır. O da bu eksikliği seçmenleri
oyalayacak, onların gönlünü hoş tutacak bir özel kalem müdürü bularak gidermek
ister.
Kısa sürede hem seçmenlerin gönlünü alan hem de
milletvekilinin hayatını değiştiren yalancının yalanları bir süre sonra ev
halkının tepkisini çekmeye başlar ve işler içinden çıkılmaz bir hal alır... Politik
yalanlara da göndermeler yapan oyunda kimin yalancı kimi dürüst olduğunu çözmek
çok zor!
RİZE RECEP TAYYİB ERDOĞAN ÜNİVERSİTESİ TİYATRO KULÜBÜ
Oyun Adı: İstanbul Efendisi
Yöneten: Tunay Uzuner
Yazar: Musahipzade Celal
Oyunun Süresi: 150” 2 Perde
Kendine damat beğenen bir baba kızının başka birini
sevdiğini öğrenirse ne yapar? Savletî Efendi, kızının gönlüne yön vermek için
cinlere perilere bel bağlamıştır... Musahipzade Celâl, İstanbul Efendisi ile
Osmanlı'nın Lale Devri'nden sonraki gündelik yaşantısını ve sosyal ilişkilerini
hicvediyor.
SABANCI ÜNİVERSİTESİ SÜ OYUNCULARI
Oyunun Adı: Yanlışlıklar Komedyası
Yönetmen: Manolya Tekin
Yazar: William Shakespeare
Oyun Süresi: 90” Tek Perde
Olaylar eski çağlarda; cinlerin, perilerin, büyücülerin
anayurdu olarak da bilinen Efes'de geçer. Çılgın ve şaşkın insanlarla dolu,
büyülü bir alem atmosferinin egemen olduğu oyunda insanların bir bölümü daha
önce hiç görmedikleri ikiz kardeşlerine; bir diğer bölümü artık bulmaktan ümit
kestikleri eşlerine kavuşur; bir çoğu ise, aynı zamanda, kendi benliklerinde
varlığını bilmedikleri yönlerinin ortaya çıktığını görürler. Oyun sonunda konu
hakim önüne gelir. Ancak, olaylara karışmış olan herkes bir araya toplanınca iş
sarpa sarıp çok geçmeden kimin kim olduğu anlaşılmaya çalışılır.
SABANCI ÜNİVERSİTESİ ÇALIŞAN TİYATRO
Oyunun Adı: Gözü Kara Alaturka
Yönetmen: Ferdi Ayaz
Yazar: Özen Yula
Oyun Süresi: 100” 2 Perde
Harbiye'nin arka sokaklarında bir binanın yüksek giriş
dairesinde bir yatak odası. Odanın içinde buluşan beş kayıp karakter;
yaşanmışlıklar, hayaller, bu buluşmanın ortaya çıkardığı sorgulamalar. ''Gözü Kara Alaturka'' alaturka hayatların
yanlış zamanda ve yanlış yerde buluşup birbirini sorguladığı hayatların bir
resitali.
Eski bir evin küçük yatak odasının sıkışık, boğulmuş
atmosferinde gerçekleşen bu resital sürerken hayatınızın bir anında bu
resitalin solistleri ile tanıştığınızı, hayatınızın içinde yer aldıklarını,
mutlaka fark edecek, aslında ne kadar alaturka hayatlar yaşamak zorunda
bırakıldığımızı içiniz ürpererek hissedeceksiniz. Tesadüflerin bir araya
getirdiği bu beş solistin yaşantıları her ne kadar sizin yaşantınızla özdeşlik
göstermese bile, her birinin içinden alacağınız bir parça yaşam kırıntısı
olacaktır.
SAKARYA ÜNİVERSİTESİ TİYATRO TOPLULUĞU
Oyunun Adı: Oyun Karıştı
Yönetmen: Emre Turhan
Yazar: KenLudwig
Oyun Süresi: 120” 2 Perde
Günümüz düzeninin götürüleri içerisinde onca insan
savruladursun, sadece kendini mutlu eden işlerin peşinde koşanlara bayılıyoruz.
Mal mülk biriktirdikçe ölmeyecek sanarya insan, çok gülüyoruz buna. Hal
böyleyken bari hayal dünyasında kovalayalım dedik üç kuruş uğruna davasından
vazgeçmeyenleri. Hele vazgeçmediği peşini bırakmadığı şey tiyatro olunca, tadından
yenmez diye de düşünmedik değil.
ÜMRANİYE ENGELLİLER MERKEZİ TİYATRO KULÜBÜ
Oyunun Adı: Hasbihal
Yönetmen: ErkayYavuz
Yazar: ErkayYavuz
Oyun Süresi: 50” Tek Perde
Mevlana’nın mesnevi
hikayelerden derleyerek hazırlamış olduğumuz tiyatro oyunumuz, bizi bize
döndüren, unuttuğumuz değerlerimizi, toplum olarak yerine getirmemiz gereken
sorumluluklarımızı keyifli ve mizah dolu
bir anlatımla hatırlamamızı sağlıyor.
YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ TİYATRO KULÜBÜ
Oyunun Adı: Don Cristobitaile Dona Rosita'nın Acıklı
Güldürüsü
Yönetmen: İlker Yasin Keskin
Yazar: FedericoGarciaLorca
Oyun Süresi: 80” Tek Perde
Ölürsem
Açık bırakın balkonu.
Çocuk portakal yer.
Balkonumdan görürüm onu.
Ölürsem
Açık bırakın balkonu
Orakçı ekin biçer,
Balkonumdan duyarım onu.
Federico Garcia Lorca
YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ TİYATRO KULÜBÜ
Oyunun Adı: Jacquesile Efendisi
Yönetmen: Berna Adıgüzel
Yazar: Milan Kundera
Oyun Süresi: 100” 2 Perde
DennisDiderot’nun18. yüzyılda yazdığı 'Kaderci Jacquesile
Efendisi' adlı romanına dayanan bir çeşitleme; Kundera’nınkendi deyimiyle “Diderot’ya
armağanı”dır Jacquesile Efendisi.
Hayatları birbirlerine bağlanmış bir uşak ile efendisinin,
hayatın döngüsü içinde aldıkları yolda, hikâyelerini dinlerken, onlarla
birlikte şu soruya cevap arayacağız: “İnsan nereye gittiğini bilebilir mi?”
YENİ YÜZYIL ÜNİVERSİTESİ SAHNE SANATLARI BÖLÜMÜ
Oyunun Adı: Piri Reis'in İzinde
Yönetmen: Yrd. Doç. Dr. Adnan Tönel
Yazar: Grup Çalışması
Oyun Süresi: 80” Tek Perde
Piri Reis, seyrüsefer esnasında gezip gördüğü denizleri
haritası üstünde 10 hikâyede anlatıyor,
karşılaştığı olayları şiirsel bir ritim koreografisi içerisinde genç bir
oyuncu kadrosu sahneye taşıyor.
YILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ YILDIZ ÜNİVERSİTESİ OYUNCULARI (YÜO)
Oyunun Adı: Karanlıkta Komedi
Yönetmen: Ceyhun Sevilmiş
Yazar: Peter Shaffer
Oyun Süresi: 90” Tek Perde
Hayatınızın en önemli gecesinde tüm ışıklar sönse ne
yaparsınız? Pekiyi ya ışığın gelmesi, gitmesinden daha büyük bir felaketse?
Karanlıkta işleri ne kadar idare edebilirsiniz veya ne kadar
karıştırabilirsiniz? Biz sizin için denedik.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder