Festivalin Oyunları

ACIBADEM ÜNİVERSİTESİ

Oyunun Adı: TitanicOrkestrası 
Yönetmen: RezzanAkçatepe    
Yazar:Hristo Boytchev
Oyun Süresi:   70” Tek perde

Bir Bulgar oyunu olan ‘’ TitanicOrkestrası’’ aslında umutsuz bir bekleyişdekibeş değişik insanın hayatlarından yola çıkarak bize yaşam ve hayal arasında bir köprü kurduruyor. Bunu yaparken bir İllüzyonistten yararlanırken onların kendi dünyalarına inmelerini, hayatlarını, beklentilerini ve gerçek yaşamı sorgulamalarını sağlıyor. Eserde karakterler hepsi birbirinden renkli işlenirken bu İllüzyonla birleşince Tirajı komik bir olay çıkmakta ama yaşamı sorgulamaya dairde ince mesajlar vermektedir. Hem eğlendirip hem düşündüren renkli bir bekleyiş ‘’TitanicOrkestrası’ ; bizlerde nereye gittiği belli olmayan bu trenin birer yolcularıyız.

AĞRI İBRAHİM ÇEÇEN ÜNİVERSİTESİ / HEM TİYATRO-VİDEO EKİBİ

Oyunun Adı: Sen Hiç Ateş Böceği Gördün Mü?
Yönetmen: Gökhan Güneş
Yazar: Yılmaz Erdoğan
Oyun Süresi: 120” 2 Perde

1948 yılında doğan Gülseren, üstün zekalı bir kızdır. Çevresini oluşturan ailesi ve yakın tanıdıklarının siyasi ve sosyal yaşam biçimleriyle, güncel sosyo-ekonomik, politik gelişmelerinin örtüştüğü Gülseren'in hayatı, 50 yıla yayılan bir dilimde kimi zaman gülümsemelerle, kimi zaman sessiz gözyaşlarıyla geçmektedir. Oyunun aralarına serpiştirilmiş röportajlar arasında, ateş böceklerinin umutsuz direnişi de izlenmektedir.

AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ OYUNEVİ TİYATRO TOPLULUĞU

Oyunun Adı: Marx'ın Dönüşü
Yönetmen: Alican Aktan
Yazar:HowardZinn
Oyun Süresi: 75” Tek Perde

Amerikalı tarihçi HowardZinn’inkaleme aldığı bu tek kişilik oyunda kendini savunmak için dünyaya geri dönen Karl Marx“sadece dünyayı yorumlayan değil dünyayı değiştiren” bir düşünür olmasının yanı sıra gündelik yaşamı içinde, özellikle karısı Jennyve en küçük kızı Elenaorile ilişkileri çerçevesinde karşımıza geliyor. Kendi öngörüleri ve iddalarıylayüzleşen Marxölümünden sonra sosyalizmin başına gelenleri de değerlendiriyor. Ama elbette esas olarak son yıllarda kendisiyle fazlasıyla uğraşanlarla, kapitalizmin “ebedi zaferi” niilan ederken onu  bir kez daha, bir kez daha ölüme mahkümetmeye çalışanlarla uğraşıyor. Eğlenceli olduğu kadar öğretici ve düşündürücü bu oyunda kendini parlak bir şekilde savunan Marxsonunda tekrar geldiği yere geri dönecektir.

AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ OYUNEVİ TİYATRO TOPLULUĞU

Oyunun Adı: Nereye Gidiyoruz Azizim?
Yönetmen: Alican Aktan
Yazar: Aziz Nesin
Oyun Süresi: 140” 2 Perde

Aziz Nesin öykü ve taşlamalarını sahneye uyarlayan Yücel ERTEN ve GencoERKAL'ıntiyatro metinlerinden derlenen 2 perdelik iğneli, çuvaldızlı, müzikli güldürü.

Öykülerinde hem sistem eleştirisi yaparken, hem de toplumsal eleştiriyi en ince, en komik tarafıyla kıvrak zekası ve usta anlatımıyla buluşturan Aziz nesin, öykülerine tiyatronun estetiğini ve anlatımını katmaya çalışıyor.

ANKARA ÜNİVERSİTESİ  ANKARA TIP OYUNCULARI

Oyunun Adı: Bir Garip Oyun
Yönetmen: Emre Mutlu
Yazar:Ülker Köksal
Oyun Süresi: 100” 2 Perde

Suç… 2 dudağın arasından çıkışı kadar basit midir gerçekten, yoksa altında bir hayatı saklayabilir mi? Peki ya bir insan hem suç işleyip, hem de masum olabilir mi? Yasalar adaleti her zaman altın tepside mi sunar yoksa bazen sunduğunu sanıp onu tozlu raflara mı kaldırır?

Ölümü seçmek midir kolay olan yoksa hayatta kalıp yeniden başlamak mı? İntikam duygusu bir insana neler yaptırabilir? İşlenmiş bir suçtan intikam almak ne kadar adildir? Bir insanı geçmişiyle yargılamak..

6 farklı insan, 6 farklı geçmiş ve hepsinin kesiştiği 1 kişi ve 1 mekan… Her şey adaletin durmuş kalbinin tekrar atması için fakat bu kez yargılama süreci biraz farklı işleyecek. Sonunda kazanan intikam duygusunun kendi yasaları mı olacak yoksa yaşanmak zorunda olduğu için yaşanmış geçmişler mi?

Bir yandan suçun keskin kokusu, diğer yandan bu kokuyu dağıtmaya çalışan intikam duygusuyla sarılmış bir oyun. Yaşam ile suç kavramının birbirine dolanmışlığında aradaki çizgiyi arayan bir oyun. Zamanda kaybolmuş bir oyun. Farklı bir oyun. Garip bir oyun. “Bir Garip Oyun”…

İSTANBUL AREL ÜNİVERSİTESİ GÖRMEMİŞİN TİYATROSU

Oyunun Adı: Kadınlık Bizde Kalsın
Yönetmen: Agit Deli
Yazar: Yılmaz Erdoğan
Oyun Süresi: 120” 2 Perde

Adem ile Havva'dan günümüze kadar kadın ile erkek arasında var olan haksız rekabeti anlatan bir oyun Kadınlık Bizde Kalsın

BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ

Oyunun Adı: Soyut Padişah
Yönetmen: Cevdet Canver
Yazar: Ferhan Şensoy
 Oyun Süresi: 110” 2 Perde

Ferhan Şensoy'un kaleme aldığı oyunda, Osmanlı Devleti tarihinde hiç var olmamış bir padişahın dönemi üzerinden 80 öncesi-sonrası siyasi yolsuzluklar, ekonomik buhranlar, çıkar çatışmaları hiciv ağırlıklı olarak anlatılıyor.

BASAD (BAKIRKÖYLÜ SANATÇILAR DERNEĞİ)

Oyunun Adı: Televizyon Cumhuriyeti
Yönetmen: Gülçin Hatıhan
Yazar: Ali Cüneyt Kılcıoğlu
Oyun Süresi: 120” 2 Perde

Ali Cuneyd Kılcıoğlu: Oyun; "Televizyon Cumhuriyeti" adlı hayali bir ülkede, televizyon kanallarındaki eğlence, haber, yarışma programlarının toplumun her kesimindeki insanın yaşamlarını nasıl derinden olumsuz yönde etkilediğini eleştirel ve mizahi bir dille anlatıyor. Ne de olsa günümüzde işgaller artık topla tüfekle değil televizyonladır. Epizodik bölümlerin birleşmesiyle oluşan oyun; ana izleğinde "televizyon kültürünün" izleyenleri nasıl bir kültürsüzlüğe ittiğini dert edinir. Böylece beyaz camın ardındaki devlet, seyirci, prodüksiyon mantığı hiciv edilir.  Halkı televizyona esir olmuş bir ülkenin insanlarının hallerini eğlenceli, güncel ve gerçekçi bir tat ve kurguyla işlendiği oyun BASAD'ın yetenekli oyuncularıyla sizi beyaz camın içinde olup biteni izlemeye ve de gülmeye davet ediyor.

BEYKENT ÜNİVERSİTESİ TİYATRO KULÜBÜ

Oyunun Adı: Bir Şehnaz Oyun
Yönetmen: Devran Şanlı
Yazar: Turgut Özakman
Oyun Süresi: 115” 2 Perde

Yıl 1914 Osmanlı'nın son dönemi. Genelevde çalışan Şehnaz ile Müştak'ın imkansız aşkı...(Bir yanda Şehnaz bir yanda Müştak ortada Zaptiye amiri Recep. Çık işin içinden çıkabilirsen.)

BOZOK ÜNİVERSİTESİ TİYATRO TOPLULUĞU

Oyunun Adı: Bir Sen Eksiktin
Yönetmen: Soner Tumgan
Yazar: (Uyarlayan) Soner Tümgan
Oyun Süresi: 70” 2 Perde

Öldüğünü sandığı karısından sonra ikinci evliliğini yapan Şinasi Bey'in, eski karısının tekrar ortaya çıkmasıyla birlikte her iki evliliğini yürütme çabasıyla, başından geçen komik olayların anlatıldığı dolantı komedisi…

ÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ TİYATRO KULÜBÜ

Oyunun Adı: Sıkıyönetim
Yönetmen: Fatih Yalçın-Ömer Turan Saraç
Yazar: Albert Camus
Oyun Süresi: 105” 2 Perde

Yönetimlerin karanlık ışığında bugünlerimizi ve yarınlarımızı yitiriyoruz.Gün günden daha çok eksilerek devam etmekteyiz hayatlarımıza. Görmüyoruz... Duymuyoruz... Bilmiyoruz... Erdemlerimizi unuttuk;birilerinin vaad ettikleriyle yaşıyoruz.Ama unuttuğumuz o vaadlerin bizi esir edip sadece kulağımıza hoş gelmekle kalması...Benliğimizi unutmanın eşiğinde bizlere varoluşumuzu hatırlatan bir oyun...

DOĞUŞ ÜNİVERSİTESİ DOĞUŞTAN OYUNCULAR

Oyunun Adı: Dava
Yönetmen: Cenk Sözeri
Yazar: Franz Kafka
Oyun Süresi: 90” 2 Perde

Bir sabah ansızın tutuklandığını; ama normal yaşamına devam edebileceğini öğrenen JosefK., neyle suçlandığı bildirilmediği için önce bunu bir şaka sansa da, kısa sürede durumun ciddiyetini kavrar. Ancak ne mahkemeye çıkarılır ne de savcılarla görüşebilir. Çalıştığı bankada, kaldığı pansiyonda, gittiği yerlerde herkes, anlaşılmaz bir biçimde bu davadan haberdardır. Kaderin bir tür oyunuyla sürüklenir durur, savunma gücü yoktur, bir hiçtir o.

Yavaş yavaş bir saplantı haline getirdiği davasıyla arasında hiçbir aracı bulunmadığını, kaçınılmaz bir biçimde bu davanın tam merkezinde kendisinin yer aldığını anladığında ise, cezasını beklemeye başlar.

ESKİŞEHİR OSMAN GAZİ ÜNİVERSİTESİ ESOGÜ TİYATRO TOPLULUĞU

Oyunun Adı: At
Yönetmen: Feridun Akyürek
Yazar: Gyula Hay
Oyun Süresi: 120” 2 Perde

Gyula Hay'ın hemen hemen bütün dillere çevrilen oyunu at, konusunu Roma imparatoru Caligula'nın bir atı Romanın konsülü yapmasıyla, halkın bu durumu sorgulamadan bir ata itaat etmesini, hatta Roma’daki tüm kadınların bu atla evlenmek istemelerinden alır.Gyula Hay tarihsel döneme ve gerçeklere bağlı kalmaktan çok, konuyu evrensel bir bakış acısıyla ve her dönemde günceliğini koruyacak şekilde kaleme alır. Çünkü oyunda insanların, kendilerini yönetenlerin fikrini sorgusuz benimsediği ve nasıl itaat ettikleri anlatılır. Kuşkusuz bu durum Dünyanın her köşesinde ve her döneminde yaşanmakta ve yaşamaya devam etmekte. Yazar, bu oyunda popüler kültürün,insanlar üzerinde nasıl değişimler yarattığını ve fikirleri nasıl kolayca etkilediğini oyunda geçen at modası üzerinden komik bir dille eleştirmekte ve geçmişten günümüze popüler kültürün, sadece araçlarının değiştiğini fakat amacının değişmediğini net bir dille anlatmaktadır. Sorgulayan, üreten, bilim yanlısı ve emek sömürüsünün olmadığı bir dünya dilekleriyle.

FATİH ÜNİVERSİTESİ  TİYATRO FATİH

Oyunun Adı: Hisseli Harikalar Kumpanyası
Yönetmen: Aydemir Gültekin
Yazar: Haldun Dormen
Oyun Süresi :100” / 2 Perde

Çadır gösteri tiyatrolarının son temsilcisi olan Hisseli Harikalar Kumpanyasının ayakta kalma mücadelesi güncel müzik ve danslarla izleyicilere sunulmaktadır.

Çadırın hizmetlisi Cafer; ayak işlerini yaparken, bir anda kendini çadırın kurtarıcısı olarak bulur.

Her kesimden tiplemelerin olduğu ve karakterlerin bulunduğu çadırda, Cafer üstüne düşen görevi yerine yerine getirecek midir? Yahut yaptıkları çadırın sonunu mu hazırlayacaktır?

Tüm bu soruların cevabı, Tiyatro Fatih'in yorumuyla sahnede...

GALATASARAY ÜNİVERSİTESİ TİYATRO TOPLULUĞU

Oyunun Adı: Ormanlardan Hemen Önceki Gece
Yönetmen: Doğa Nalbantoğlu
Yazar: Bernard-marieKoltes
Oyun Süresi: 70” Tek Perde

Ormanlardan Hemen Önceki Gece Bernard-marieKoltes'in1977 De Kaleme Aldığı SoliloquyFormatındaki Oyunudur. Yazarın Büyük Oyunları Arasındadır. OyundavToplumun İletişimsizlikten Kenara İtilmiş, ötekileştirilmiş Göz Ardı Edilen Kesiminin Sesini,çığlığını Bir Adamdan Dinleriz. Ya Da Dinlemeyiz!

GENÇ ALAYLILAR TİYATROSU

Oyunun Adı: Salak Oğlum
Yönetmen: Mustafa Oğuzhan Küçükvar
Yazar: Müjdat Gezen
Oyun Süresi: 110” / 2 Perde

Bu bir aşk hikâyesi! İki gencin bir kıza talip olmasını ve neticesinde gelişenleri konu alıyor. Ama alırken insanı da gülmekten kırıp geçiriyor. Hiç düşmeyen temposu, ilginç karakterleri ile, sizlere eğlenmeyi garanti ediyor. Sloganı ise iddalıbir oyun.. “Aşk hiç bu kadar SALAK olmamıştı.”

TİYATRO GÜNEY

Oyunun Adı: Şahları da Vururlar
Yönetmen: Türkyılmaz Sarıkaya
Yazar: Ferhan Şensoy
Oyun Süresi: 90” 2 Perde

İran'da devrim öncesi Şah Rıza dönemini mizahi bir dille anlatan, Ferhan Şensoy oyunudur.


HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ DRAMA TOPLULUĞU

Oyunun Adı: Babil Cennet Kent'
Yönetmen: Öncü Alper / Muhammet Sefa Keski / Mustafa Hüsnü Koca
Yazar: Bertolt Brecht'in Mahagonny Kentinin Yükselişi ve Düşüşü' oyunundan uyarlanmıştır.

Oyun Süresi: 75” Tek Perde

Oyunumuz BertoltBrecht’in Mahagonny Kentinin Yükselişi ve Düşüşü oyunundan uyarlanmıştır. Orijinal oyunun olay akışı ve şarkılarının bir bölümü korunmuş geri kalan bölümleri yeniden yazılarak sahne metni oluşturulmuştur. Oyunun adı Babil “Cennet Kent” olarak değiştirilmiş ve oyun dramaturjisi, İncilin vahiy bölümünde geçen bu kent ve kutsal metinlerdeki felakete uğrayan, yok edilen diğer kentler üzerinden anlaşılmıştır. Piramitler ve Firavun, kutsal metinlerdeki afetler (tayfun)  ve nihayetinde babilkulesinin yıkılışı oyun baş kişisi Paul Ackerman`ın kenti vuran tayfundan bir tekneyle kaçmaya çalışırken ölmesi ile sembolik olarak anlatılarak oyun finali oluşturulmuştur. Oyunun sembolik dilinin kurulmasında topluluğumuzun üç senedir üzerinde çalıştığı cimnastikve akrobasiye dayalı vücut kullanımından faydanalınmıştır.

Oyun bir grup Bankacının zimmetine geçirdikleri parayla polisten kaçarken saklanmak zorunda kaldıkları  bir sahil kenarında kurdukları kentin öyküsünü anlatır.

Bu kent insanlara mutluluk vaadeden bir eğlence kentidir. Yıl boyunca çalıştıkları işlerden kazandıkları paraları harcamak için insanlar buraya gelir ve doyasıya eğlenir. Ancak oyun baş kişisi Paul`e bu eğlence yetmemekte ve o bir türlü tatmin olamamaktadır. O tam anlamıyla sınırsızlığın peşindedir.

Ardı arkası kesilmeyen mutlu günlerin birinde kentimiz bir tayfun felaketi atlatır. Bu felaket karşısında sahip oldukları şeyleri (mutluluğu) kaybetme korkusuna kapılan kentliler, Paul`ün ortaya attığı  ’’Eğer ölüm varsa her şey insanın hakkıdır’’ düşüncesine sarılır. Her şeyde sınırsız bir şekilde dibe gitme, sınırsız bir şekilde tüketme düşüncesi kentin ve bu kentin insanlarının sonu olur. Kent oyun finalinde bir tayfunla yıkılır.

HACETTPE ÜNİVERSİTESİ TİYATRO TOPLULUĞU HÜTİ

Oyunun Adı: Savaş Baba
Yönetmen: Mahir UıaşYeşil
Yazar: Yakovos Kambanellis
Oyun Süresi: 150” 2 Perde

Çağdaş yunan tiyatrosunun önde gelen öncü tiyatro adamlarından yönetmen, oyun yazarı YakovosKambanellis'denanti-miliyaristbir güldürü.Kambanellisyeni Yunan drama sanatını temsil eden oyunlarında, gündelik yaşamdan yola çıkarak, Yunan toplumsal gerçekçiliğini Brecht'çiepik ve simgesel biçimde sergiler. Umutlarını yitirmeyen halkın, kendi yazgıları, sınıfsal ezilmişlikleri ve yoksulluklarıyla mücadelesini anlatır.

HALİÇ ÜNİVERSİTESİ KONSERVATUVAR TİYATRO BÖLÜMÜ

Oyunun Adı: OKYANUS
Yönetmen: Özgür YETKİNOĞLU
Yazar: Özgür YETKİNOĞLU
Oyun Süresi: 65” Tek Perde

Taksim 9. katta yaşayan bir çift olan Edibe ile Ayhan’ın hikâyesi. Aşağıda, İstiklâl Caddesi’nde devrim olmasına rağmen eski bir aktivistolan Edibe de, hayatta hiçbir şeye tutunamamış ama oturduğu yerden devrimi düşlemiş Ayhan da aşağı inip devrime katılmaya cesaret edemezler. Çünkü onlar “okyanus” dedikleri farklı bir yaşam akışı olan hayattaki tüm yüzleşmelerine neden olan alana gömülmüşlerdir ve yaşamla hırslarıyla hesaplaşmaktadırlar. Bu hesaplaşmalar ise hiç alışagelen şekilde değildir. Bir süre sonra ise içeride bir adam belirir ve oraya nerden düştüğüne anlam verememiştir. Oraya hapsolan Edibe ile Ayhan’a hesap vermek zorunda kalacaktır. Fakat farklı bir yaşam akışına sahip “okyanus” buna ne kadar izin verecektir?

HALİÇ ÜNİVERSİTESİ KONSERVATUVAR TİYATRO BÖLÜMÜ

Oyunun Adı: Geçmişten Gelen Kadın
Yönetmen: Hasan Şahintürk
Yazar: Roland Schimmelpfennig
Oyun Süresi: 75“ Tek Perde

Geçmişten Gelen Kadın, geçmişle yüzleşme üzerine bir oyun; aynı zamanda anımsama ve unutma, kaçırılmış fırsatlar, yeni olanaklar, aşkın gücü üzerine de bir oyun.

Bulvar komedisi gibi başlayıp psikolojik gerilime dönüşen bir oyun, hem çılgınca ve gerçeküstü bir öykü, hem de en ince ayrıntısına kadar gerçekçi bir eser.

Yunan tragedyaları ile modern polisiye arasında bir yerde konumlanan ilginç, gizemli gerilimli ve eğlenceli olan bu çalışma, kimi eleştirmenlere göre yazarın başyapıtı. Bu oyunun sahnelenişi seyirciyle oyuncu arasındaki mesafeyi kaldıracaktır. Seyirci, olayı meydana geldiği evin içinde yaşantılayacak şekilde, rol kişileriyle iç içe olacaktır.

İSTANBUL BAROSU TİYATRO TOPLULUĞU

Oyunun Adı: Duvar
Yönetmen: Burhan Gün
Yazar: Jean Paul Sartre
Oyun Süresi: 60” Tek Perde

Yaşam, bir anlam arama mücadelesidir. Bu anlama nasıl baktığımız ve onu nasıl nitelediğimiz en önemli tarafımızdır. Sartre, ‘’Duvar’’ adlı öyküsünde yaşamın anlamını, ölümün kıyısına gelinen bir anda sorduruyor karakterlerine… Ölüme mahkûm üç tutsak… Çok az zamanları var… Birazdan bir duvarın önünde kurşuna dizilecekler. Biz de onlarla birlikte ölümü bekleyecek, beklerken de içlerinde biri; Pablo’nun ağzından tüm yaşananları dinleyecek, tanıklık edeceğiz. Onların hikâyesini izlerken de belki bizler de kendi yaşamlarımızdaki anlam arayışlarımızla ilgili sorular soracağız kendimize… Biz ilkini soruyoruz: Yaşamın anlamı ne? Yanıtı elbette bir tiyatro oyunu vermez ama böyle bir soru ya da oyundaki karakterlerin hikâyeleri bizim için bir başlangıç olabilir…

Oyunda ‘’Duvar’’; bir hayal perdesidir. Geleneksel Türk Tiyatrosu’ndan Karagöz ve Hacivat oyunlarındaki gibi gölge oyunu yapılmaktadır. Ancak burada rol alanlar kuklalar değil, gerçek oyuncular…

İSTANBUL BAROSU TİYATRO TOPLULUĞU

Oyunun Adı: Don Cristobitaİle Dona Rosita'nın Acıklı Güldürüsü
Yönetmen: Burhan Gün
Yazar: Federico Garcia Lorca
Oyun Süresi : 90” Tek Perde

Orta sınıfın bencil, açgözlü ve çıkarı uğruna şiddet kullanmaktan çekinmeyen temsilcisi Don Cristobita; 19. yy. Romantizminin ya da ispanyolhalk masallarının kadın kahramanlarıyla özdeşlik yaşayarak gerçek dünyayla iletişim kuran ancak “kuralına uygun”, standart bir evlilik yapmaktan kaçınamayan Dona Rosita; süreç içerisinde çocuksu ve gösterişçi bir açıklıktan özverili bir aşka geçiş yaşayan Cocoliche; gerçeklikle yüzyüze geldiğinde hayal kırıklığına uğramış, ama bu hayal kırıklığının tedavisini kaybedilmiş bir aşkın boş avuntularında arayan Currito; kızını bir gün satmak üzere besleyen asalak Baba; meraklı ve nüktedan Figaro; Cristobita‟nınkorku imparatorluğunu besleyen ödlek kasabalılar: Espantanublosve Cansa Almas; lümpen Delikanlılar; bıçak sırtında yaşayan Kaçakçılar; düş kırıklığına uğramış ve bir anlamda Rosita‟nın kız kardeşleri sayılabilecek genç kızlar; bütün bunlar, geliştirilmeye hazır birer malzeme, bir kukla oyununun sadeliği içerisindeki birer eskiz olarak varlık gösterirler.

İSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ  TAŞKIŞLA SAHNESİ

Oyun Adı: Scapin’in Dolapları
Yönetmen: Ekip çalışmalar
Yazan: Moliere
Oyun Süresi: 120” 2 Perde

Scapin’in Dolapları Jean Baptise Moliere’in yazdığı 3 perdelik bir güldürüdür. Oyunun orijinal metni, 17.yüzyılda Napoli şehrinde geçer. Scapin adında oyunbaz bir uşağın, içlerinden biri efendisi olan iki genç aşık çifti birbirlerine kavuşturmak amacıyla erkek aşıkların babalarını çeşitli dolaplarla kandırması konu edilmektedir. İki zengin tüccar olan Arganteve Geronte’un birlikte iş seyahatine çıktığı bir dönemde,  Argante’ın oğlu Octave, fakir ve ailesi belli olmayan bir kız olan Hyacinte’e, Geronte’unoğlu Leandreise bir Çingene kızı olan Zerbinette’e aşık olmuştur. Babalar ise bu durumdan habersiz, Argante’ın oğlu Octaveile Geronte’un kızı Hyacinthe’i evlendirmek üzere anlaşmışlardır. Babaların ani dönüşüyle planları alt üst olan aşıklar, panikle Leandre’ın kurnaz uşağı Scapin’e danışırlar. Oyun Scapin’in, Octave’ın uşağı Syvestre’ın da yardımıyla iki ihtiyara oynadığı türlü dolaplarla genç aşıklara yardım etmesi üzerine kuruludur. Oyunun sonu ise rastlantı sonucu Hyacinte’in Octaveile evlendirilmek üzere getirilen genç kız, Zerbinette’in ise Argante’ın yıllar önce kaybolan kızı olduğunun ortaya çıkmasıyla mutlu sonla biter.

İSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ TİMİS OYUNCULARI

Oyunun Adı: Mahmudile Yezida
Yönetmen: Ozan Fırat
Yazar: Murathan Mungan
Oyun Süresi:85” Tek Perde

Oyunda insani olanı, bireysel kimliği temsil eden Mahmud ile Yezida’dan; toplumsal olanı, töreyi, iktidar tutkusunu temsil eden Havvas Ağa ve Miro Ağa arasındaki çatışmadan ortaya çıkan lirik-trajik anlatı, bir yandan da düşsel olan ile gerçek olanın çatışmasını yansıtmaktadır. Düş ve gerçeğin bu buluşması, dram sanatında olduğu gibi, kuşkusuz yaşamda da karşıt güçlerin çatışmasının bir ürünüdür. “Her zaman karşıtların birliği sanat için çok çekici bir malzeme olmuştur. Özellikle de aşkın imkânsızlığı üzerine hikayeler beni çok etkilemiştir.” der Murathan Mungan.

İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ TİYATRO KULÜBÜ

Oyunun Adı: Kuyruklu Yıldız Altında
Yönetmen: Serhat Üstündağ
Yazar: Hüseyin Rahmi Gürpınar
Oyun Süresi: 120” 2 Perde

1910 yılının Mayıs ayında Halley Kuyruklu Yıldızı’nın dünyaya çarpacağı söylentisi yayılır. Bu haber dünyada olduğu gibi İstanbul’da da bir panik yaratır. İnsanların cahilliklerinden dolayı farklı yorumlanan bazı olaylar sonucunda, kadınların ve erkeklerin eşit şartlarda muhakeme gücüne sahip olduklarını ve kurulan yeni bir yuva anlatılıyor.

KADİR HAS ÜNİVERSİTESİ TİYATRO TOPLULUĞU

Oyunun Adı: Tanrı
Yönetmen: Khastt Reji Birimi
Yazar: WoodyAllen
Oyun Süresi: 65” / Tek Perde

Evren usla açıklanamaz, saçma ve rastlantısaldır, bir düzene ya da mantıksal bir sisteme göre işlemez, hiçbir şey önceden belirlenmemiştir. Herşeyinbir başı bir ortası bir sonu olduğuna inanılarak yaşanır. Bu yüzden insan sona takılıp anı yaşamaz, tek bir doğrunun olduğuna inanıp seçimleri ona göre yapmayı seçer. Bunlar oyunda tartışılan sorulardır.

Oyun, insanın varoluş amacı var mıdır, evrenin bir var oluş amacı var mıdır, eğer Tanrı yoksa ve insanların bir amacı olmazsa, evrenin bir amacı olmazsa insan seçimlerini neye göre yapmalıdır gibi soruları tanrı üzerinden metaforlaştırarak sormuştur.    
Kadir Has Üniversitesi Tiyatro Topluluğu olarak bu soruları tanrı üzerinden sorgulamayıp seçimlerini dayandırdığı ve özgürlüğünün sorumluluğunu atabildiği bu ağırlıktan kurtulmak için tanrılaştırdığı topluma, ahlak kurallarına, normlara, bırakması üzerinden deneysel dramaturgisini şekillendirmiştir.

KOÇ ÜNİVERSİTESİ KOÇ OYUNCULARI

Oyunun Adı: Sevgili Doktor
Yönetmen: Levent Ulukut
Yazar: AntonÇehov-NeilSimon
Oyun Süresi: 135” 2 Perde

Birbirinden bağımsız 8 kısa oyundan oluşan iki perdelik eser, insan hakları, sınıfsal ayrım, sömürü, ezen-ezilen ilişkileri ile sistem sorununa mizahi bir dille yaklaşıyor.

İSTANBUL KÜLTÜR ÜNİVERSİTESİ KÜLTÜRLÜ REPLİKLER

Oyunun Adı: Kadınlar Devleti
Yönetmen: Zafer Kayaokay
Yazar: Yücel Erten
Oyun Süresi: 110” 2 Perde

2400 yıl önceye dayanır kadınlar erkeklerin yönetiminden memnun değildir ve kocalarının giysilerini alıp meclise girmeye karar verirler ve bunu gerçekleştirip bir devlet oluşturmak için kolları sıvarlar burada serüven ve ütopya başlar.

MALTEPE ÜNİVERSİTESİ GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ 
SAHNE SANATLARI BÖLÜMÜ

Oyunun Adı: Savaş Baba
Yönetmen: Faik Ertener
Yazar: Yakovos Kambenellis
Oyun Süresi: 90” 2 Perde

Yazarın savaş karşıtı iki oyunundan biridir Savaş Baba. Tarihten esinlenen yazar savaş ve barışı karşı karşıya getirmiştir. Turizm yönünden çok gelişmiş olan ve tarafsızlıklarıyla bilinen Rodosluların görüşleriyle, hak güçlüden yanadır genel kuralına dayanan davranışlarıyla ün yapan savaşçı Dimitrios'un inançları karşı karşıya gelmektedir.

MALTEPE ÜNİVERSİTESİ GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ
SAHNE SANATLARI BÖLÜMÜ

Oyunun Adı: Aramızda Kalmasın
Yönetmen: Gizem Duman
Yazar: Gizem Duman
Oyun Süresi: 60” Tek Perde

Yaşadığımız dönemde gelinen nokta, kadınların çaresiz, güçsüz, eğitimsiz, ezilen, mağdur olduğunu bizlere göstermekte. Halbuki kadının Dünya’ya geldiği günden itibaren geçirdiği sürece baktığımız da sahip oldukları hakları ve özellikleri birazda kendilerinin kaybettiğini görmekteyiz. Bu gün dünyanın her yerinde yaşı, rengi, ırkı, dili, mesleği ne olursa olsun kadın kadındır. Haklarını bildikleri ve bunu kullanabildikleri sürece. Oyunumuzda, en çok ülkemizde ki kadın sorunlarına birazda dünyada ki kadın sorunlarına değiniyoruz. Neler yapabilecekken neler yapmadığımıza değiniyoruz. Aklımızın yerini dişiliğimizin nasıl aldığına değiniyoruz. Annelerin doğurmaktan öte bir öneme sahip olduğuna değiniyoruz. Çocuk gelinlerimizin durumuna bakarken çalışan kadınlarında yaşadığı zorluklara değiniyoruz. Oyunumuzda çok şey konuşuyoruz ve istiyoruz ki bu konuşulanlar lütfen, artık ‘aramızda kalmasın’.

MARMARA ÜNİVERSİTESİ DRAMA KULÜBÜ TİYATRO TOPLULUĞU

Oyunun Adı: Dikkat Köpek Var
Yönetmen: Erkan Kılıç
Yazar: Melih Cevdet Anday
Oyun Süresi: 40” 2 Perde

Dikkat Köpek Var, demir parmaklıklı kapısında Dikkat Köpek Var levhası asılı bir evin kızını sokakta görerek seven ve onunla evlenmek isteyen Delikanlı’nın eve levha nedeniyle giremeyişi sonucu karşılaştığı güçlükleri, bu güçlüklere karşı savaşım biçimini dile getiren absürd bir oyundur.

MARMARA ÜNİVERSİTESİ MİZAH KULÜBÜ

Oyunun Adı: Bir Kadın İçin Düet
Yönetmen: Mustafa Barış Taşkın
Yazar: Aziz Nesin
Oyun Süresi: 50” Tek Perde

Aziz Nesin'in 1979'da yazdığı beş kısa oyundan biri

MARMARA ÜNİVERSİTESİ MİZAH KULÜBÜ

Oyunun Adı: Hay Kör Şeytan!
Yönetmen: Yasin Çam
Yazar: Margaret Mayo
Oyun Süresi: 130” 2 Perde

Ünlü Amerikalı vodvil yazarı Margaret Mayo tarafından yazılan “Çocuğum”,evlilik ve kıskançlık üzerine yazılmıştır. Oyunda, eşinin kıskançlıklarından kurtulmak için sürekli yalan söyleyen ve her yalanını bir başka yalanla örtmeye çalışan bir kadının sebep olduğu olaylar dizisi anlatılmış.

ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ TÜRK HALK BİLİMİ TOPLULUĞU

Oyunun Adı: Ayak Bacak Fabrikası
Yönetmen: Aslan Meç
Yazar: Sermet Çağan
Oyun Süresi: 130” 2 Perde

Bilmediğiniz bir şey anlatmayacağız size. Hepimizin bildiği ancak bildiğini bile bilmediği bir konu sadece. Alışmışlık yüzünden hiç üstünde durup düşünmedik belki de. Bahsedeceğimiz insanoğlunun yarattığın en köklü, en sağlam sistem. Kendi kendisini hapsettiği bir çark. Öyle büyük bir çark ki, düzene isyan eden bile sisteme yenik düşüyor, döngünün bir parçası olmaktan kurtulamıyor. Amacımız size ne ders vermek ne de çıkış yolu göstermek. Sadece farkındalık yaratmak. Çünkü her şey fark etmeyle başlar.

OKAN ÜNİVERSİTESİ OKAN ÜNİVERSİTESİ TİYATRO TOPLULUĞU

Oyunun Adı: Sevgili Doktor
Yönetmen: Nurçin Karabıyık Bekbaş
Yazar: Anton Çehov
Oyun Süresi: 100” 2 Perde

Toplumsal olayların komik bir dilde anlatıldığı Sevgili Doktor, sekiz ayrı oyunu içinde barındırarak mizahi bir dille sınıf ayrımı, toplum-birey ilişkisi, ezen-ezilen bağlamını incelemektedir. Bu dünyayı ise, kendini sorgulamaktan kaçınmayan bir yazarın kalemindeki oyunun canlanması kurar.

ORDU ÜNİVERSİTESİ TİYATRO KULÜBÜ

Oyunun Adı: Eskicinin Tazesi
Yönetmen: Mehmet Karaca
Yazar: F.GarcıaLorca
Oyun Süresi: 75” Tek Perde

Oyun 20. Yy. İspanya’sında geçmektedir. Yaşlı bir eskiciyle 18 yaşındaki kızın yani Taze’nin evliliğini anlatır. Mahallenin erkeklerinin Taze’ye ilgisi, öte yandan mahalledeki kadınların taze hakkındaki verdikleri tepkilerle, çokta uzak olmadığımız Toplumun kendi hayatımızda ve kararlarımızda onlara bağlı olduğumuzu, kendi doğrularımızı veresiye olarak sattığımızı ortaya koyan sorgulanması gereken bir komedi… Başkalarının doğrularıyla yada kararlarıyla yaşa……lıyız. Siz doldurun boşluğu. Karar sizin. 

ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ KUZEY KIBRIS KAMPUSÜ TİYATRODTÜ

Oyunun Adı: Öldün, Duydun Mu?
Yönetmen: Bekir Çaygeç
Yazar: Yiğit Sertdemir
Oyun Süresi: 85” / Tek Perde

İntihar... Eceli beklemek yerine ayağına çağırmak. Bir direniş veyahut başkaldırı mıdır yoksa yenik düşüp mücadeleden vazgeçmek mi? Diyelim bir an da Araf’tasınız. Hayat hikâyenizi dinlerken tarafsız bir Araf’ta hangi tarafı seçerdiniz? Yaşamanın sırrı parçaları birleştirmekten geçer. Parçaları bulup bir araya getirmek yapbozu bitirmeden kutuyu kapatmamak gerek.

ORTADİREK TİYATROSU

Oyun Adı: Sınır
Yöneten: Osman GENÇ
Yazar: Muzaffer İzgü
Süre: 80” 2 Perde

Oyun iki ayrı ülkenin sınırlarında iki askerin başından geçenleri konu almaktadır. Sınırdaki iki askerin dostluk, barış ve kardeşlik ilişkilerini, iki ülkenin günbegün gerilimli ilişkileri etkilemektedir. Zamanla savaşında ilan edilmesi iyice gerilimi arttırmıştır. İki askerin arasındaki ilişki tam bir psikolojik savaşa dönüşür.

ÖZYEĞİN ÜNİVERSİTESİ TİYATRO KULÜBÜ

Oyunun Adı: Bir Yaz Gecesi Rüyası
Yönetmen: Fatih GENÇKAL
Yazar: William Shakespeare
Oyun Süresi:90” Tek Perde

Özyeğin Üniversitesi Tiyatro Kulübü öğrencileri bir erken dönem Shakespeare komedisini sahneliyor. Aşk, iktidar, şehvet, hayal, beceriksizlik, rastlantı ve hepsinin etrafında dönen, iç içe geçen oyunlar. Perilerle aşıkları, işçilerle ve soyluları buluşturan ancak ılık bir yaz gecesi görülecek bir rüya... Shakespeare’in belki de en hayat ve şehvet dolu oyunu, hayatlarının Kupidoku gibi belirsiz ve olasılık dolu çağında olan üniversite öğrencileri tarafından oynanıyor. Shakespeare’in bu aşk dolu metni bugün, bu gençlerin kendi bildikleri, anladıkları, duydukları Shakespeare olarak yeniden yaratılıyor. Bizim sahnelememiz Shakespeare’inasıl anladığımız, birlikte nasıl yorumladığımız ve kendimizi Shakespeare’in de eğlenmemizi en çok isteyeceği metinlerinden biriyle nasıl eğlendirdiğimizi araştırıyor.

RİZE GENÇLİK HİZMETLERİ VE SPOR İL MÜDÜRLÜĞÜ
GENÇLİK MERKEZİ TİYATROSU

Oyunun Adı: Saatleri Ayarlama Enstitüsü
Yönetmen: Yavuz Alaca
Yazar: Ahmet Hamdi Tanpınar
Oyun Süresi: 110” 2 Perde

Ahmet Hamdi Tanpınar’ın kült romanından uyarlanan oyun, saat ustası Nuri efendi ve ayaklı İsveç yapımı eski bir duvar saati olan Mübarek üzerinden, saat-zaman-insan ilişkilerini irdelerken, Türk insanının doğu ve batı arasındaki bölünmüşlüğünü de gözler önüne sermektedir.

RİZE GENÇLİK HİZMETLERİ VE SPOR İL MÜDÜRLÜĞÜ
GENÇLİK MERKEZİ TİYATROSU

Oyunun Adı: Yalancı Aranıyor
Yönetmen: Yavuz Alaca
Yazar: Dimitri Psathas
Oyun Süresi: 120” 2 Perde

Bir milletvekili kariyerindeki çok önemli bir eksikliği fark eder: Yalan söyleyememektedir. Bu sebeple seçimden önce vaad ettiği şeyleri bekleyen seçmenleri onu sıkıştırmaktadır. O da bu eksikliği seçmenleri oyalayacak, onların gönlünü hoş tutacak bir özel kalem müdürü bularak gidermek ister.

Kısa sürede hem seçmenlerin gönlünü alan hem de milletvekilinin hayatını değiştiren yalancının yalanları bir süre sonra ev halkının tepkisini çekmeye başlar ve işler içinden çıkılmaz bir hal alır... Politik yalanlara da göndermeler yapan oyunda kimin yalancı kimi dürüst olduğunu çözmek çok zor!

RİZE RECEP TAYYİB ERDOĞAN ÜNİVERSİTESİ TİYATRO KULÜBÜ

Oyun Adı: İstanbul Efendisi
Yöneten: Tunay Uzuner
Yazar: Musahipzade Celal
Oyunun Süresi: 150” 2 Perde

Kendine damat beğenen bir baba kızının başka birini sevdiğini öğrenirse ne yapar? Savletî Efendi, kızının gönlüne yön vermek için cinlere perilere bel bağlamıştır... Musahipzade Celâl, İstanbul Efendisi ile Osmanlı'nın Lale Devri'nden sonraki gündelik yaşantısını ve sosyal ilişkilerini hicvediyor.

SABANCI ÜNİVERSİTESİ SÜ OYUNCULARI

Oyunun Adı: Yanlışlıklar Komedyası
Yönetmen: Manolya Tekin
Yazar: William Shakespeare
Oyun Süresi: 90” Tek Perde

Olaylar eski çağlarda; cinlerin, perilerin, büyücülerin anayurdu olarak da bilinen Efes'de geçer. Çılgın ve şaşkın insanlarla dolu, büyülü bir alem atmosferinin egemen olduğu oyunda insanların bir bölümü daha önce hiç görmedikleri ikiz kardeşlerine; bir diğer bölümü artık bulmaktan ümit kestikleri eşlerine kavuşur; bir çoğu ise, aynı zamanda, kendi benliklerinde varlığını bilmedikleri yönlerinin ortaya çıktığını görürler. Oyun sonunda konu hakim önüne gelir. Ancak, olaylara karışmış olan herkes bir araya toplanınca iş sarpa sarıp çok geçmeden kimin kim olduğu anlaşılmaya çalışılır.

SABANCI ÜNİVERSİTESİ ÇALIŞAN TİYATRO

Oyunun Adı: Gözü Kara Alaturka
Yönetmen: Ferdi Ayaz
Yazar: Özen Yula
Oyun Süresi: 100” 2 Perde

Harbiye'nin arka sokaklarında bir binanın yüksek giriş dairesinde bir yatak odası. Odanın içinde buluşan beş kayıp karakter; yaşanmışlıklar, hayaller, bu buluşmanın ortaya çıkardığı sorgulamalar.  ''Gözü Kara Alaturka'' alaturka hayatların yanlış zamanda ve yanlış yerde buluşup birbirini sorguladığı hayatların bir resitali.

Eski bir evin küçük yatak odasının sıkışık, boğulmuş atmosferinde gerçekleşen bu resital sürerken hayatınızın bir anında bu resitalin solistleri ile tanıştığınızı, hayatınızın içinde yer aldıklarını, mutlaka fark edecek, aslında ne kadar alaturka hayatlar yaşamak zorunda bırakıldığımızı içiniz ürpererek hissedeceksiniz. Tesadüflerin bir araya getirdiği bu beş solistin yaşantıları her ne kadar sizin yaşantınızla özdeşlik göstermese bile, her birinin içinden alacağınız bir parça yaşam kırıntısı olacaktır.

SAKARYA ÜNİVERSİTESİ TİYATRO TOPLULUĞU

Oyunun Adı: Oyun Karıştı
Yönetmen: Emre Turhan
Yazar: KenLudwig
Oyun Süresi: 120” 2 Perde

Günümüz düzeninin götürüleri içerisinde onca insan savruladursun, sadece kendini mutlu eden işlerin peşinde koşanlara bayılıyoruz. Mal mülk biriktirdikçe ölmeyecek sanarya insan, çok gülüyoruz buna. Hal böyleyken bari hayal dünyasında kovalayalım dedik üç kuruş uğruna davasından vazgeçmeyenleri. Hele vazgeçmediği peşini bırakmadığı şey tiyatro olunca, tadından yenmez diye de düşünmedik değil.

ÜMRANİYE ENGELLİLER MERKEZİ TİYATRO KULÜBÜ

Oyunun Adı: Hasbihal
Yönetmen: ErkayYavuz
Yazar: ErkayYavuz
Oyun Süresi: 50” Tek Perde

Mevlana’nın mesnevi  hikayelerden derleyerek hazırlamış olduğumuz tiyatro oyunumuz, bizi bize döndüren, unuttuğumuz değerlerimizi, toplum olarak yerine getirmemiz gereken sorumluluklarımızı  keyifli ve mizah dolu bir anlatımla hatırlamamızı sağlıyor.

YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ TİYATRO KULÜBÜ

Oyunun Adı: Don Cristobitaile Dona Rosita'nın Acıklı Güldürüsü
Yönetmen: İlker Yasin Keskin
Yazar: FedericoGarciaLorca
Oyun Süresi: 80” Tek Perde

Ölürsem
Açık bırakın balkonu.
Çocuk portakal yer.
Balkonumdan görürüm onu.

Ölürsem
Açık bırakın balkonu
Orakçı ekin biçer,
Balkonumdan duyarım onu.

Federico Garcia Lorca

YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ TİYATRO KULÜBÜ

Oyunun Adı: Jacquesile Efendisi
Yönetmen: Berna Adıgüzel
Yazar: Milan Kundera
Oyun Süresi: 100” 2 Perde

DennisDiderot’nun18. yüzyılda yazdığı 'Kaderci Jacquesile Efendisi' adlı romanına dayanan bir çeşitleme; Kundera’nınkendi deyimiyle “Diderot’ya armağanı”dır Jacquesile Efendisi.

Hayatları birbirlerine bağlanmış bir uşak ile efendisinin, hayatın döngüsü içinde aldıkları yolda, hikâyelerini dinlerken, onlarla birlikte şu soruya cevap arayacağız: “İnsan nereye gittiğini bilebilir mi?”

YENİ YÜZYIL ÜNİVERSİTESİ SAHNE SANATLARI BÖLÜMÜ

Oyunun Adı: Piri Reis'in İzinde
Yönetmen: Yrd. Doç. Dr. Adnan Tönel
Yazar: Grup Çalışması
Oyun Süresi: 80” Tek Perde

Piri Reis, seyrüsefer esnasında gezip gördüğü denizleri haritası üstünde 10 hikâyede anlatıyor,  karşılaştığı olayları şiirsel bir ritim koreografisi içerisinde genç bir oyuncu kadrosu sahneye taşıyor.

YILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ  YILDIZ ÜNİVERSİTESİ OYUNCULARI (YÜO)

Oyunun Adı: Karanlıkta Komedi
Yönetmen: Ceyhun Sevilmiş
Yazar: Peter Shaffer
Oyun Süresi: 90” Tek Perde

Hayatınızın en önemli gecesinde tüm ışıklar sönse ne yaparsınız? Pekiyi ya ışığın gelmesi, gitmesinden daha büyük bir felaketse? Karanlıkta işleri ne kadar idare edebilirsiniz veya ne kadar karıştırabilirsiniz? Biz sizin için denedik.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder